Måndag = rutinuppdrag

Måndagen försvann i ett nafs. På jobbet var det vanlig måndag - det är rutin på rutin som gäller hela dagen. Finns ingen dag som är så inrutad som måndagar. Jag vet exakt minut för minut vad jag kommer göra och i vilken ordning. Att det sen ska tas lite kunder emellan det får man räkna med.

Roligast idag var en finsk tant som sa på ren svenska "Jag kan inte prata svenska" och så räckte hon över telefonen till mig. Där fanns en man som berättade att kvinnan hade tandvärk och att hon behövde medicin. Jag sa att vi bara hade svaga mediciner som typ Alvedon. Det blev bra sa han. Jag räckte tillbaka luren, hon fnissade lite, betalade och gick. Ja, man får vara med om nya saker varje dag.

Veronica, min chef, frågade om det var några oklarheter inför sommaren. Vips så hade jag lämnat över mitt checklisteprojekt till henne. Hon fixade det galant och nu kommer det inte vara några oklarheter i spelbutiken över sommaren och framöver om vad som ska göras under ett arbetspass. Tack Vera!

Måndag är också träningsdag för de två största killarna. Jag skjutsade Victor till rugbyn och stannade en liten stund. Sen när jag kom hem tog jag och Oliver cykeln och åkte över till Camilla för att lämna tillbaka sovsäcken som Kevin lånade i helgen när han var på scoutläger. Fick i mig en kopp kaffe med kaka där också.

Avslutade dagen med att titta på Änglagård 3. Den var rent ut sagt skitdålig men böla det gjorde man.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0