Midsommarafton i Hammarskog

Det var jag, ungarna samt mor och far som begav oss till Hammarskog. Det var som vanligt mycket folk och vi slog oss ner bland alla andra i den underbara backen. Solen ömsom sken ömsom lös med sin frånvaro. Mamma försökte dansa lite med Oliver men det gick inte så bra för han ville inte hålla någon främmande i handen.

Vi fikade med jordgubbar, grädde och maränger. Det var skitgott!

Sen spelade vi på chokladhjulet och både mamma och jag vann. Ja, det var inte någon 20 kg:s Maraboukartong som man får på Grönan men väl en kexchoklad. Oliver blev så besviken när han inte vann.

Oliver köpte sockervadd också. En liten kluns för 30:-. Man skulle köpa sig en sockervaddsmaskin och börja sälja. Man måste bli tokrik.

Vid halv fem drog vi hemåt. Jag och killarna åkte till Gottsunda centrum för att inhandla lite gott till kvällen. 250:- gick myspyset på men det var vi värda. Vi slog även till med pizza från Liljehallen. Sillen tar vi en annan dag.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0