En liten solskenshistoria

En tjej på jobbet kom fram till mig i morse med ett av de största leenden jag sett. Hon tittade mig i ögonen och sa:

- Vad är det de säger, att tretton rätt är respekt? Sen log hon ännu mera.

Tokdåren hade gått och vunnit en massa pengar på Stryktipset i helgen. 13 rätt gav den lilla nätta summan av 435 206 kr!!!

När hon berättade storyn bakom denna vinst rös jag. Hennes pappa dog för ca 13 år sedan och då hade han den här Stryktipsraden i fickan. Sen dess har hon, hennes mamma och hennes tre syskon spelat den lite då och då. I helgen när alla var samlade tyckte de att det var dags att köra den igen. Hennes bror ville göra lite ändringar men de andra protesterade och sa att de skulle köra pappas rad. Kupongen de lämnade in kostade runt 220:-

På eftermiddagen kom hon fram till mig igen och var ännu gladare. Hennes mamma hade varit till banken för att fixa utbetalningen och fått reda på att det var mer pengar än väntat. De hade inte tänkt på att de spelade system så de hade ju massor med tolvor, elvor och tior också.

Jag tyckte att hon skulle köpa en trettonrätt tröja och gå och trä på den på pappans gravsten. Tyvärr så hade Svenskaspel sen två veckor tillbaka slutat med Respekt tröjan.

Jag säger bara: Grattis till dig gumman - gör något kul för pengarna!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0