Öroninflammation?

Oliver somnade precis lagom till vi skulle åka iväg till doktorn. Fick dra upp honom ur sängen och dra iväg. Feberrosor blommade upp och doktorn konstaterade att han hade feber.

Det hade inte gått hål på trumhinnorna men de var lite röda och buktade utåt. Det som förbryllade doktorn mest var att Oliver klagade över att han hade ont i huvudet. Små barn brukar inte ha det. Vi bestämde att avvakta med pencillin och Oliver ordinerades Ipren och Alvedon istället. Vi ska se hur det utvecklar sig under natten och doktorn ska ringa imorgon vid nio. Har det inte blivit bättre ska vi tillbaka för att få pencillin.

Så nu blir det att ringa jobbet och meddela att jag blir hemma imorgon. Jag jobbar i helgen också men Danny är ledig så då behöver jag inte vabba.

Skrivet av: Camilla R

Ååå stackars lilla Oliver. Men vet du, Meja sa precis likadant, att hon hade ont i huvudet. Om Oliver är förkyld kan det ju vara att den håller på och sätta ordentlig fart och då kan det ju kännas i huvudet om bihålorna är drabbade. Hoppas det går bra och att det inte blir värre.

Skrivet av: Freddis

Verkar som det blir värre för nu har han fått feber. Ungen sover men han ligger och gnyr i sömnen. Doktorn skulle ringa imorgon och checka läget och det känns ju väldigt bra.

2011-05-05 @ 20:07:35

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0