Gymnasievalet

Har varit på info i Brantingsskolan angående gymnasievalet. Ett gäng trötta föräldrar satt o halvsov medans syo:n snackade i en timme. De som inte sov babblade eller lekte med sina mobiler. Tänk vad bra tidsfördriv facebook och Angrybirds är på mobilen.

Hur ska man som förälder veta när inte ungarna gör det?

Jag undrar hur statistiken ser ut angående valet man gör. Hur många kommer om femton år jobba med det som de nu väljer att läsa. Syo:n sa att det finns vuxna som fortfarande inte vet vad de vill bli när de blir stora - jag tillhör nog den kategorin. Jag har aldrig haft ett mål i livet om vad jag vill bli men är rätt nöjd endå.

Hur som helst så blir det till att gnugga geniknölarna nu, besöka lite gymnasier och läsa gymnasieguiden. Vi ska nog komma på något bra tillsammans.

Vad han vill bli? Något där man tjänar bra med pengar....



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0