Andra veckan

Man kan ju undra var den här veckan tog vägen, den liksom bara försvann. Veckan blev i alla fall en bra vecka. Jag börjar få koll på min nya tillvaro och jag svarar i telefonen utan att få ångest av att veta att jag ska till att göra en bokning som jag knappt behärskar.

Fusklappen med hur jag ska svara i telefonen har jag dock kvar. De andra skrattar gott åt mig men jag kan liksom inte få in det - Hotel & Vandrarhem Centralstationen och Kungsängstorg det är Fredrica. Shit jag är van att svara Maxi godmiddag!!! Tungan vill liksom inte hänga med.

Ett annat problem jag har är ordet vandrarhemsrum. Jag kan inte låta bli att säga vandrarrumshem...

Det känns lite mer hemma nu på hotellet och längtan efter Maxi är inte lika stor som första veckan. Antar det tar ett tag att komma in sig på en ny arbetsplats. Men jag är på god väg och det har varit mycket skratt med medarbetarna denna vecka.

Min namnskylt får dock vila ett tag till då jag håller hårt i skylten - Ny på jobbet!


Skrivet av: Camilla R

Heja heja!!!

2011-09-11 @ 03:00:13

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0