Måndag imorgon

Då sitter man här igen då och klockan börjar närma sig halv tio. Helgen är över i ett nafs och jobb väntar. Härligt nog så känns det inte så farligt. Jag har ju helg igen om fem dagar...

Fy fan va bra folk har det som jobbar måndag - fredag!!!

Jag var visserligen in och jobbade i lördags men blir kompencerad för det på tisdag. Lördagens jobb kändes faktiskt bara bra för då fick jag en insikt om hur de såg ut på rummen. Perfekt när man står i repan. Dessutom så vet ju alla som känner mig att städning ligger mig ganska varmt om hjärtat.

Hotelchefen har ingen prestige utan städar hellre än bossar.

Förra måndagen minns jag med ett garv. Telefonen ringde massor, mina bokningslappar låg på hög. Jag var förvirrad och osäker. Imorgon är jag mer varm i kläderna. Känns skönt att man börjar känna sig någorlunda trygg i det man gör.

(Men för er som är insatta i mina exceltalanger - omflyttning av rum överlåter jag till mina medarbetare ett tag till så jag inte sabbar något.)

Välkommen måndag!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0