Njuter av lugnet.

Kevin är hos sin mamma, Danny jobbar och Oliver sover sen en timme tillbaka. Victor sitter på sitt rum och umgås med sina vänner. Ja, umgås o umgås - de sitter hemma var för sig framför sina datorer...

Själv så njuter jag av den underbara tystnaden. Levande ljus brinner i nästan alla rum i en annars nedsläckt och mörk lägenhet. Lugnet har smygit sig på.

Har haft en hektiskt men skitkul dag på jobbet. Kan säga att det blir bara roligare och roligare ju mer insatt jag blir. Snart kommer eldprovet - när Charlotte o Robban drar till Thailand. Känner dock ingen rädsla för det längre då jag vet att jag dels har den övriga personalen till hjälp och att jag har en pappa som kan fixa det mesta. Skulle ju inte bli förvånad om det blir både vattenläckor, bränder och tvättmaskinshaveri medans de är borta. Att Danny kan fixa krånglande datorer känns också bra.

Nu blir det lite soffmys i min ensamhet framför tv:n. Kanske att jag tar lite äppelpaj o vaniljsås som sällskap...


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0