Ljummet kaffe & hårda lussebullar

Samling på dagis halv åtta - vaknar 07:10 - NOLLSJUTIO!!!!!!
 
Jag som ALDRIG någonsin försover mig gör det på årets viktigaste dag - Lucia på dagis! (i alla fall för ett barn) Men genom att ta gamla kläder, skita i sminket och hoppa frullen lyckades vi i alla fall ta oss till dagis tre minuter i halv. Inte illa!!! Dagens skönaste sms var från mamma 06:10 - Jag fixar kaffe!
 
Jo, jag hade ställt klockan men smart som jag var hade jag använt en funktion som heter "stäng av alla ljud" på telefonen när jag var på körskolan igår och se det hade jag glömt bort.
 
Men Luciatåget sågs och lyssnades och det var så fint så. Ungar som sjöng, snorade, grinade, frös, gallskrek, sprang till mamma...
 
Efter sången var det fika inomhus och med elva minus ute så var det helt underbart. Mamma bjöd på ljummet  kaffe (hon skulle göra lika som jag brukar o hälla mjölken direkt i termosen men missade att värma den innan) och Danny hade köpt Lussebullar igår som var stenhårda. Men det var inte hela världen. De bullar som blev kvar matade jag ett gäng glada skator med.
 
 
 
                     Finaste snortomten i stan ♥
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0