En himla lång dag

Halv fem vaknade jag av att telefonen ringde. Det var nattisen på Centralstationen som ringde o berättade att det var bråk på Kungsängstorg. Jag ringde Robban och hörde om han kunde åka ner men han var ensam med ungarna. Jag sprang ut i den femton grader kalla natten och började att skrapa bilen. Shit det var så kallt så det gick inte bort. Isen satt dessutom på insidan. Robban ringde igen och vi bestämde att jag skulle åka till honom och passa ifall ungarna vaknade så skulle han åka ner o ta bråket i stället. Jag körde ner till honom med endast små streck på rutan som jag kunde titta ut igenom.

Huttrandes lade jag mig på soffan och väntade på att han skulle komma tillbaka. Kvart över sex kom han och berättade att han hade fått ringa dit polisen då fulla ungdomar var osams med varandra.

Sju sov jag igen för att vakna av alarmet när klockan blev åtta. Dags att fixa frulle till Victor som skulle iväg på rugby. Tur att hans tränare kom förbi och hämtade honom. Danny drog till jobbet och Kevin och Oliver vaknade. Jag utfodrade dem med frukost och somnade om. Halv elva var jag tvungen att gå upp för att fixa till mig för att
dra på kalas med Oliver.

Var på kalaset i två timmar innan det var dags att åka hem för att hämta upp Victor och köra honom, Morgan och Tommy till rugbyklubben föra en helkväll med rugby och pizza. Sen drog jag till Tomas och Camilla då Oliver ville leka med sina kusiner.  Kevin hade en kompis hemma och ville inte följa med.

Jag bjöds på både middag och fika och höll även på att somna i soffan. Halv åtta drog jag hem igen och hämtade upp Camilla och lilla Victor på vägen.

Åtta ringde Victor och det var dags att dra till klubben och hämta upp killarna. Sen hem igen för lite vin och tjejsnack med Camilla samtidigt som vi tittade på Melodifestivalen. Måste ha varit den sämsta delfinalen någonsin. Inte en låt var bra.

Klockan tolv gick Camilla och ungarna hem. Nu är klockan snart halv två. Victor kollar på tv, Kevin bygger gubbar av lera, jag sitter här och halv sover medans Danny och Oliver snarkar ikapp i sovrummet.

Nu blir det tandborstning och sova. Fy fan va skönt!!!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0