Edenbergs

Igår var vi på premiären på Rådhuset. Vårt givna mål var naturligtvis Tomas & co:s nya restaurang Edenbergs även om vi kollade in resten av huset också.

När komungubbarna äntligen snackat färdigt kom vi in och fick gå på röda mattan med bubbel i handen. Det var smockat med folk och en härlig stämning. På utegården hade man hyrt in självaste ishotellet i Juckasjärvi - ja, eller ett mobilt sådant. Man fick låna kappor och vantar. Vantarna förstod vi var nödvändiga när det var dags att ta sig ett glas. Att hålla i ett glas av is är KALLT!!!




Matsalsborden hade lådor där menyn låg tillsammans med ett par läsglasögon och en gästbok. Undrar vad man skriver för roligt i den efter några drinkar?






Pappa tyckte att ljudnivån var högre än på PRO:s sammankomster så han rullade ihop ett par öronproppar.

Annars var väl morsan roligast som kom till bilen när vi skulle åka med en liten mjölkkanna från Tupperware innehållandes Whiskey. Jag som var krasslig fick order av henne att dricka så att jag skulle må bättre. Hallå, jag som mår illa av bara av lukten av whiskey... (Detta har sin grund från ungdomsåren när jag och Lisa snodde Whiskey av Lars-Göran och blandade ut med vatten - vi mådde inte bra...)


Vi hade en skitrolig kväll och hade gott kunnat stanna hela natten om det inte skulle jobbas dagen efter. Kan väl bara gratulera killarna till ännu en succé. Hit kommer jag garanterat gå och dricka ett glas, eller två, elle treeee el eh fjyyyra


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0