Jag drar nu...

Klockan nio drar Victor på sig jackan och säger att han ska dra ut.

Jag som inte är van vid att han är ute på kvällarna utbrister: - Ska du dra nu???

- Ja, och du behöver inte vara orolig och jag kanske sover borta.

VADÅ INTE VARA OROLIG?????? FAN!!!

Livet som tonårsmorsa är hemskt. Man kan juh inte låsa in sina barn och samtidigt vill man inte att de ska gå ut. Vi kom i alla fall överens om att ha telefonkontakt. Och jag hoppas på att han kommer hem igen snart och sitter vid sin underbara dator hela natten...

Jag som är så himla trött kommer inte sova en blund förräns han är hemma igen.

Att han skulle dricka alkohol är inget som skrämmer mig - det kommer han göra oavsett vad jag säger. (tro mig jag vet...) Däremot så vill jag att han kommer hem. Vill inte att han ska hamna dålig hemma hos någon annan. Jag har sagt att han alltid kan ringa om det är något och att han absolut inte får köra moppe om han har druckit. Han själv skakar bara på huvudet och säger att han inte dricker.

Jag själv kommer i alla fall aldrig någonsin dricka alkohol om någon av mina barn inte är hemma. Jag kommer alltid att hämta dem om de ringer mig.

Åhh - jag vill ha tillbaka min femåriga Victor!






Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0