Vilket nummer???

Igår:

Började ringa Victor redan vid tre men inget svar. Ringde vid fyra, fem, sex, halv sju, kvart i sju....

Signalerna gick fram men inget svar. Då jag vet att hans telefon ligger konstant i hans hand skrev jag sms i stället, ring hem!, hör av dig!, snälla ring nu!!!

Inget svar. Fortsatte att ringa o ringa. Halv tio gick jag ut i Årsta och kikade men hittade ingen kille. Klockan tio ringde jag till en kompis mamma och frågade efter nummer till killarna som han ev var med.

Skickade iväg ett sms till en av dem: Hej är Victor med dig eller vet du var han är - MVH Victors mamma.

Kom svar: Han är på väg hem...... PUST!!!

Klockan elva klev han in genom dörren:

- VARFÖR I HELVETE HAR DU INTE SVARAT I TELEFONEN??????????

- Den har låst sig och jag kan inte göra någonting...

- Men du kunde väl ha ringt från en kompis telefon och talat om var du var?!

- Jag kan inte numret hem...

Jag har alltså en snart sextonårig kille här hemma som inte kan sitt hemtelefon nummer? Sämsta jävla ursäkten ever.

Och sen blir man så glad att han är hemma oskadd o nykter så man glömmer all oro som varit under kvällen och bara pustar ut.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0