Busted!

När vi kom ut från Årstahallen tidigare i kväll var det någon som hade snott Olivers cykel. (Näe, vi hade inte låst den...)

Vi cyklade snabbt iväg och letade och jag begav mig neråt mot Kummingatan med Oliver medans Danny cyklade iväg längre bort. På andra gården hittade jag delar från cykeln liggandes på gatan. Ringde Danny och vi mötte upp massa små killar på tredje gården som var ute. Vi pratade med dem och de sa att de sett en kille cykla mot dagis på en liten cykel. Danny drog efter och jag o Oliver traskade vidare hemmåt.

Då ser jag på femte gården en stor kille på en liten cykel. Vi skyndar oss dit och ena killen åker snabbt in i porten medans den andra står kvar. Hej säger jag då detta är killar som Victor känner. Frågar om de har sett en silvrig liten BMX och får ett frågande svar tillbaka om det är cykeln som står i trappen. Och visst är det det!

De påstår att någon precis ställt den i cykelstället och sen dragit. Jag frågar lite om signaliment och berättar att jag ska ringa polisen sen går jag hemmåt med Olivers cykel.

Killarna trodde att jag gått på deras lögn men de förstod inte att jag observerat deras nyinköpta cocacola flaska och godispåse. Busted!!!

Tror de skämdes rejält när de insåg att de tagit Victors lillebrors cykel. Och jag var juh inte sen att berätta detta för honom. Synden straffar sig själv!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0