larma, sova, ringa...

Som ni vet så har min son fått lite senare vanor än han haft tidigare. Att komma hem före 02.00 är inte att tänka på. Som den trötta mor jag är har jag kommit på en ny taktik för att ha "koll". Jag ringer honom precis innan jag slocknar och sätter sedan alarmet på en timme framåt. Ringer, larmar, sover, ringer  - ja, ni förstår.

Igår pratade jag med honom klockan halv ett och satte sedan klockan på två. När klockan väckte mig ringde jag:

- Vad gör du?

- Jag sover...

- Var då någonstans? Jag vill att du kommer....

- I MIN SÄNG!!!

- ? Jaha..........

Jag tittade in i Victors rum och där låg han i sängen. Ooops... jag som brukar sova så lätt att jag hör en myra tassa förbi i trappen....

Skrivet av: Rosi

Skönt att känna att jag inte e ensam om

Dessa rutiner, jag gör lika dant :)

2012-05-06 @ 22:01:04
Skrivet av: Freddis

Funkar bra för mig, somnar som en stock efter varje samtal för att flyga upp när larmet ringer! :)

2012-05-10 @ 23:09:53

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0