Blivit av med bogsermödan

Då har man en en gång fått göra något som mammor till flickor slipper...
 
Mitt i mörkaste skogarna norr om Bälinge var vi ut och hämtade Victors halvfärdiga epa. Sen fick jag köra (styra) King Cabben hem till Uppsala dragen av Robert. Jag hade aldrig någonsin blivit bogserad och nu för första gången i denna stora bil utan lampor (för att spara batteri) och med en broms som man fick stå på för att få stopp på bilen. Kan säga att jag var sjukt nervös.
 
När vi var uppe i 70 på kolsvarta landsvägen fick jag säga åt Victor att ringa Robban för att sakta ner. (jag vet inte om det gick så fort men det kändes så) Fick svaret att vi aldrig skulle komma hem om han körde för sakta. Kallt var det också för vi var tvungna att ha rutorna nere för att det inte skulle bli imma på rutorna.
 
Men jag var riktigt duktig och vi kom hem tryggt. Kommer nog ha träningsvärk i högerben efter allt tryckande på den stenhårda bromsen samt värk i ryggen efter att ha suttit som en potatissäck och glott ut med ansiktet nästan tryckt mot fönsterrutan.
 
Men nu är epan i alla fall hemma!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0