Günterska Hovkonditoriet

Det är grejor det!
 
Idag gjorde vi slag i saken och tog en fika på tu man hand på en vardag och utan vinglas i handen. Traditionen lyder nu "tantträff första måndagen i varje månad".
 
 
                 Mina goa vänner Camilla & Anneth ♥
 
Vi började med räkmacka och skämtade med tjejen och sa att vi skulle ta en rond två om vi orkade. För 110:-  fick vi världens goaste räkmacka, en annorlunda rostad med aioli och massor med räkor, med en klick cremefraiche, rå lök o rom till samt kaffe med påtår.
 
När vi ätit upp våra mackor började det plötsligt rinna vatten på golvet, mer o mer. Vi knackade på köksdörren och sa till och ut kom två virriga, skrattande tjejer och började skrapa vatten. Det kom mer o mer och vi skrattade åt dem då de inte visste var de skulle börja. De berättade att det var diskmaskinen som fått spel. Ena tjejen bad oss snällt om vi kunde flytta till ett annat rum i konditoriet. Javisst kläckte jag ur mig, om du bjuder på bakverk! Ni får så många ni vill svarade hon...
 
Så två minuter senare satt vi i ett annat rum på Günterska med kaffe nr tre i handen och varsin bakelse framför näsan. Gott, gott!
 
Tack tjejer för en trevlig kväll! - nästa månad är det jag som gör strike efter strike eller snarare ränna efter ränna...


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0