På tur med mor

 
Mamma och jag fick oss en riktig skidtur idag. I strålande sol drog vi ut över Skölstagärdena för att få oss lite motion och naturupplevelser.
 
När vi åkt förbi Skölsta tänkte vi att vi skulle snedda genom skogen för att komma till Vedyxamasten och förhoppningsvis hitta ett skidspår att följa. När vi virrat in oss i den underbara skogen långt över kilometern insåg vi att vi inte skulle kunna ta oss fram till masten då skogen var så tät. Och när vi insåg att det bara var en timme kvar tills det skulle bli mörkt bestämde vi oss för att vända och ta samma väg tillbaka. Och tur var väl det för sen började det toksnöa också - vi såg knappt våra gamla spår.
 
 
 
 
När vi väl kom ut ur skogen och var uppe på Lennakattenspåret igen vid Skölsta drog morsan ifrån. När jag frågade om hon fått en raket i baken fick jag till svar att hon hade varit duktig på skidåkning som barn.
 
 
Morsan drar ifrån....
 
 
 De gamla takterna från Viksta IK tiden sitter tydligen kvar...
 
- MORSAN VÄNTA FÖRFAN!!!
 

Skrivet av: kusin Therese

Härligt brudar! Jag ska åka skidor med pappa i dag, får se om hans viksta-takter sitter i, hahahaha:-) Jag har förresten hittat hit till din blogg igen efter långt uppehåll. Kul att läsa vad du skriver! Kram

Svar: Hahah - ja, jag såg på fejjan att du fick spö av pappsen. Måste va ett släktdrag - pensionärer på glid! Kul att du läser - Kram <3
Freddis

2013-01-22 @ 11:55:04

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0