Riga genom matstrupen

 
 
 
Underbart väder på vägen till Riga. Satt ute på däck o solade och tog en öl - eller två... Vi åt buffé på kvällen och för första gången så ratade jag efterrättsbordet. Det var så sjukt tråkigt!!! Varför har man inget med grädde eller möjligtvis vaniljsås? Torra konstiga kakor, konservburks fruktsallad, två sorters smothie, maränger... inte ens en sockerslasktratt som jag ville ha detta. Däremot hittade jag så sjukt goda grönsaker gjorda i ugn som jag åt med bea, rödvinssås och lax - Mums!!!
 

Blev kär i Ragnar ♥
 

Man kan ju undra över vad det är för nöt som gjort denna varningstext till en burk med jordnötter. Eller vad är det i burken egentligen? Konstgjorda jordnötter med just spår av nötter???
 

Dessa firrar vet jag inte vad de var tänkta till att användas åt - drink tilltugg kanske? Whiskey firre...
 

Vågade inte prova havregrynssvampen men jag funderar fortfarande på vad det var?
 
 
Beställde följande istället och även om det var gott kan jag ju inte säga att de levererade vad de beskrev. Misstänker att google translate fixat översättningen... La ut bilden på fejjan och Victors rugbytränare skrev att det såg ut som något från en "garden show" - kan inte mer än att hålla med.
 

Var man riktigt törstig kunde man köpa öl på petflaska. För min del hade den blivit väldigt avslagen innan jag var klar med flaskan.
 

Härligt inspirerande färdigdrinkar gick att köpa på typ Ica. Tänkte köpa med mig alla sorter men insåg sedan att det skulle bli väldigt tungt att bära i ryggan.
 

Har aldrig sett så sjukt lååååånga bestick förut.
 
 
Ärtor är inte i min smak
 

Jag gnäller på att Årstahallen hänger upp godis i mejeridisken men det här är nog snäppet värre. Lego gubbar i sprithyllan.
 
 
Danny beställde in ett glas vin till maten och jag tog en öl. Han tyckte dock att jag fick mer än honom...
 

Så det beställdes in en öl till...
 

Dessa creppes var det godaste jag åt på hela resan - synd att portionen var så liten. Kunde ha dött för den champinjonstuvningen som låg i kannan - Grädde, grädde, grädde
 

Detta var den godaste drinken jag drack - Baileys Coffe - mumma!!!
 
Förövrigt så älskade jag dessa rödljus. Så himla bra o veta hur många sekunder det skulle ta tills det slog om eller hur länge till det var grönt. Något för Sverige att kopiera!
 
 

Otroligt vackra detaljrika hus. I den här staden rev man inte gamla hus från 1800-talet utan i alla kvarter restaurerades det för fullt. Gamla stan var späckad med dessa underbara hus.
 
Annars kan man bara konstatera att människorna i Riga (och på båten) inte verkar finna någon glädje i sina jobb. Här bjöds det inte på några smile och ordet serviceminded var det nog ingen som visste vad det betydde. Surputtar!!!
 
Tack Ewa för julklappen!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0