Noice - Gyllenetider

Visst jag har alltid gillat Gyllenetider men Noice var snäppet bättre. Rosis brorsa Micke var den som introducerade oss till detta underbara band. Blott tio år gammal var jag ohyggligt kär i Hasse Carlsson. Och jag var inte den enda...

I vår klass var man antingen fan av Noice eller Gyllenetider. Det var inte många som föredrog Noice. Vi rymmer bara du och jag - Romance för timmen - Bedårande barn av sin tid - En kväll i tunnelbanan - Ut i natten. Listan kan göras lång på låtar som man bara älskade. Numera är det mest på förfester som Noice åker fram.

Tyvärr så är två av orginalmedlemmarna döda idag. Freddie Hansson dog i december 2001 och åtta månader senare dog även Hasse Carlsson.

Noice finns än idag med Marcus Öhrn som sångare. Han passar perfekt till den uppgiften. Tyvärr kan man väl kanske konstatera att i det långa loppet så var det nog Gyllenetider som höll den högsta klassen. 

 

 

                          Ut i natten - Låten som alltid avslutade konserterna!

 

Skrivet av: Carro

underbart

2009-04-22 @ 10:07:11
URL: http://carotten.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Visst är det. Tänk att denna spelning var tre år innan du föddes... COOLT!!! :)

2009-04-22 @ 13:32:22

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0