Sämsta restaurangen i Uppsala!


Idag när jag var på stan med mina nära och kära skulle vi gå och äta. Tomas föreslog att vi skulle gå och äta på Kungsgrillens efterträdare, en ny kinarestaurang.

När vi kom in tyckte vi det såg litet ut. Vi kollade runt på maten ingen tyckte att det såg speciellt inbjudande ut men endå var det ingen som sa något. När Danny ville beställa en öl visade det sig att de inte hade några rättigheter. Förklaringen var att ägaren inte kunde svenska och därför inte kunde ansöka om utskänkningstillstånd.

Vi beställde in läsk allihopa och det kom ut glas och burk(!) Servitören öppnade burkarna åt oss. Danny höll på att smälla av när servitören stoppade sina fingrar i våra drickor. Den andra som jobbade i restaurangen, en kvinna, stod med ansiktet lutat i händerna och stirrade på oss. Och då menar jag stirrar!!! Under hela måltiden.

Ungarna vägrade att äta förutom Meja som åt en köttbulle. Oliver fick glass som jag hittade på en isplatta. Den var nog smällt och fryst om vart annat i flera omgångar.

Mamma sa att de borde ha skyltar vid maten så man visste vad man åt. Svaret blev att det hade de haft men någon hade slängt dem. Danny sa till henne att det kanske var friterad råtta, haha!

Vi lämnade restaurangen väldigt besvikna och med halvätna tallrikar. Vi kommer ALDRIG att gå dit igen och vi kommer snacka så mycket skit om denna restaurang för det var verkligen bedrövligt!

 

                                      Äckligt! (mamma lämnar detta)


 

                                Äckligt 2! (Tomas lämnar)


 

                           Sämsta restaurangen i Uppsala!!! 

När vi kom ut gick vi till Mc Donalds och köpte kaffe. Jag sprang sen vidare in på Åhlens och köpte festis till barnen och lite kakor. Sen gick vi till Stadsparken och fikade och mös i solen!

 

                               Fika i vårsolen, underbart!!!

 


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0