Underbara sommar!

När jag kom hem från jobbet tog jag cykeln direkt till mamma med Oliver därbak. Danny ville vara hemma men jag kände att jag vill ut. Orkade inte sitta inne i en varm lägenhet.

Sonja, Charlie och Charlotte var också hos mamma. Alla badade, Charlie i lilla baljan och Sonja i stora poolen med Victor. Även Charlotte var i en stund. Jag satte mig i en solstol i skuggan och njöt...

Vid sex cyklade vi hem och åt middag - nudlar och lax i cocosmjölk, jättegott! Danny hade lagat middag redan när Oliver sov sin eftermiddagslur.

Efter maten cyklade jag, Danny och Oliver ner på stan. Så himla underbart att cykla på sommaren. Härliga dofter i luften som man inte känner i en bil. Vi cyklade ner genom Fålhagen. Vilka hus, vilka trädgårdar!

I stadsparken var det massor med folk. Filtar med bästavänner som åt och drack gott bredde ut sig. Några spelade kubb. Promenerande och cyklande förflyttade sig på grusvägen. På bryggorna längs ån satt några och fiskade eller bara mös - hand i hand. Vi stannade till i lekparken där det var fullt med lekande ungar. Oliver gungade, åkte rutschkana och sprang omkring. En underbar kväll i en underbar park.

När vi kom hem stoppade vi Oliver i sängen och satte oss för att kolla på Lotta på Liseberg. Jag somnade efter att hon hade sjungit bra vibrationer.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0