Var är sommaren?

Kvällen skulle tillbringas i Årstaparken med Kevins fotbollslag. Avlutning med Brännboll. Jag gjorde till och med kaffe och tog med. (det händer inte ofta) Vi var in på Årstahallen och handlade lite gott fikabröd innan vi begav oss.

Jag bänkade mig bredvid Sara och vi stod där med våra små barn. Synd att man inte blir varm av att prata för är det något vi två kan så är det att prata. Gubbarna våra var med ute på Brännbollsplanen och kämpade.

Oliver blev uttråkad som vanligt och ville bege sig på upptäcksfärd. Mamma gick förbi och vi hängde med henne upp till lekplatsen på Timjansgatan. Oliver gungade och åkte rutschkana. Efter en kvart tyckte jag att vi skulle gå tillbaka för då var det verkligen KALLT!!!

Brännbollen närmade sig slutet och alla gick för att sätta sig och fika. Sara och jag tyckte att vi skulle gå hem och fika hemma i stället. Våra gubbar höll med. Patrik drog iväg på cykeln som en avlöning - haha! Danny sträckte armen så han gick hem och var lite invalid. (Ligger på soffan nu med en varm vetekudde och har ont)

Det kändes inte inbjudande att sätta sig fryssen på en filt och fika. 


Var är sommaren?


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0