Svamp!


Medans Oliver och jag var hos mamma i morse ringde Sonja och undrade om mormor och morfar ville följa med till Björklinge och plocka svamp. De ville de och då hängde jag och Oliver med.

Först åkte vi förbi apoteket och hämtade ut lite medicin till mig mot min klåda sen drog vi. Jag sov hela vägen (2 mil...) till Björklinge. Sen traskade vi iväg i skogen.

Vilken bra skog att gå i med ungar och vad med svamp! Det första jag stötte på när jag klev in i skogen var en stor gul kantarellfamilj - Lycka!

Ungarna var så duktiga och de gick och gick. Inget gnäll. De gick snällt med sina hinkar och plockade sina svampar som vi visade dem.

Sen var det fika paus i skogen. Charlotte hade stekt pannkakor på morgonen som hon hade med sig. Oliver undrade om man fick glass till... Gullunge!!!

Sista timmen blev det dock lite kaotiskt då vi insåg att vi nog gått lite vilse. En trött Oliver bars av mig och mormor. Sen när vi äntligen hittade ut igen då var det energi på ungarna igen. Oliver sprang hela vägen till bilen.

När vi kom hem igen vid halv tre så sov jag och Oliver middag till fyra. Kvar i kylskåpet ligger nu en halv Ica kasse med oränsad svamp - Gud så jobbigt!








Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0