Måndag kväll

Dagen lider mot sitt slut och man önskar att klockan hade varit åtta istället för halv tio. Kvällstimmarna bara försvann.

Till middag gjorde jag stuvade makaroner med korv till männen och rödspätta, god sås och sparris till mig. Tyvärr glömde jag riset i all hast så det blev till att käka stuvade makaroner för mig med. Ingen gourmet blandning kanske men helt ok!

Efter maten svabbade jag av golven som var täckta av spackeldamm. Sen var det mys med Oliver i soffan ett tag i hopp om att han skulle slockna där medans vi tittade på Thomas och hans vänner. Ingen pojke somnade dock och det blev till att krypa ner i hans lilla säng. 50 minuter senare gav jag upp. Kände paniken över allt som måste hinnas med.

Så när jag gjorde min deklaration klockan nio hade jag en unge i rummet bredvid som hoppade i sängen och sjöng "Här kommer Pippi långstrump"...

Runt tio blev det tyst...

Har kollat runt på Blocket lite medans jag drack te och åt en macka. Mer egentid än så blev det inte idag.

Danny har målat väggarna i vardagsrummet idag och de är så fina. Nu måste vi hitta en snygg fondtapet som ska sitta på väggen mot Kevins rum. Sen återstår det roliga - att inreda och köpa nytt!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0