Reklam




Då min son sen i november börjat dela ut reklam har man fått en liten insikt i om hur det går till. Att uttdelaren gör så mycket jobb för så lite pengar.

Reklamen kommer i buntar på torsdagen och ska sedan sorteras. Ibland är det många olika sorter ibland bara några få. Att vika all reklam som sonen ska dela ut tar ca 2 timmar. Då har han ett område på ca 400 hushåll. Att sedan gå och posta reklamen tar lite drygt två timmar. Betalning för fyra timmars jobb är ungefär 150:- Jag tycker dock att det är bra att man lär sig att tjäna pengar och de två timmarna det tar att dela ut reklamen är ju motion med betalning. Sen är det så att av dessa hushåll vill ungefär 25% inte ha reklam. 

Anledningen till att man inte vill ha kan ju variera men den största anledningen tror jag är att man tänker på miljön. Skyltar som "Jag vill inte ha reklam - jag vill ha träd" sitter klistrade på en del dörrar. Tänk om folk visste att all reklam är redan förtryckt för att delas ut till alla hushåll. När sonen är klar med utdelningen ska man räkna alla reklamblad och rapportera. Oftast blir det en hel stor IKEA papperskasse som skickas tillbaka.

Så ni med nej tack skyltar på dörren - ni gör ingen miljöinsats!!!




Skrivet av: Anonym

2011-11-16 @ 11:56:37

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0