Vart tog dagen vägen?

Stämplade in på Maxi runt sju i morse - några minuter sent. Sen var det full rulle. Jag jobbar ju aldrig onsdagar men det var fan kö hela jävla tiden. Orkade inte ringa på hjälp utan tänkte att jag fixar det endå. Har jag tur så är det någon som kommer förbi och hoppar in - men icke...

När Anders kom drog jag upp på frulle. Sen rullade dagen på. Egentligen hade jag lite att förbereda till fredagen men dagen till ära skulle jag lära upp Muhammed i spel. I ärlighetens namn så var jag ingen bra lärare idag. Jag försökte "undervisa" men det dök upp så mycket saker hela tiden som jag behövde fixa. Skyltar som skulle skrivas, samtal som skulle ringas, fixa lite till fredagen mm. Sen plötsligt hamnade jag och Niklas i tobaksrummet med 25 kartonger tobak som skulle prickas av och stoppas in i skåpen. Sen var dagen på Maxi slut.

När jag kom hem gick jag och Danny och hämtade Oliver på dagis och sen den sedvanliga snabbisen inne på Årstahallen. Och handla de vanliga - mjölk, blöjor, mjölk, frukt, mjölk, mjölk, mjölk - Undrar hur många mjölkpaket man köper i veckan?

Efter maten tog jag veckans första tur till IKEA. Anneli, jag och Oliver promenerade i den underbara vårkvällen. Jag köpte ett överkast och en lampa.

Hemma igen cyklade jag och Oliver över till mamma för att hämta Dannys pensel. Nu är vardagsrummet helt klart. Danny målade listerna en sista gång i kväll. Det är så fint i vardagsrum och hall nu. Man får vänta några veckor innan man börjar tjata på älsklingen om ett nytt rum att renovera. Man får mersmak...

Nu ska jag borsta tänderna och sova - vart tog dagen vägen?



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0