Lat dag

Eftersom jag visste redan i går att Danny skulle jobba kväll i kväll så bestämde jag med mamma att vi skulle äta kvällsmat hemma hos henne.

Jag har precis ätit en potatissoppa som var supergod. Nu sitter jag här vid datorn och mamma är ute med Oliver i blåsten. Victor dyker väl upp lite senare.

Jag och Susanne kom aldrig iväg på någon långpromenad eller besök till Nickis. Gustav, hennes son hade så ont i magen så vi tog bilen till IKEA ifall hon skulle vara tvungen att ta sig hem snabbt. Så efter frullen på IKEA skickade vi in ungarna på Småland - deras lekrum. Där fick de leka en timme medans vi traskade runt i varuhuset.

Småland funkade lika bra som Nickis och vi sparade en hundring i var på att skicka in ungarna där istället.

Sen tog vi bilen hem igen och satte oss vid hennes köksbord. Där satt vi i fyra timmar och drack kaffe och snackade. Ungarna lekte jättebra i källaren.

Stegräknaren står nu på ynka 7 000 steg. Men det vette fan om jag orkar ut på någon promenad i kväll i den storm som pågår utanför fönstret. Räcker med att jag måste ta mig hem från mamma.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0