Det eviga städandet

...tar aldrig slut. Fy fan vad jag längtar efter att få komma hem till en lägenhet där sängarna är bäddade, disken undanplockad, kläderna i tvättkorgen och all annan skit bortplockad. Jag skiter i om det är damm på listerna eller lite smulor under bordet men jag vill att det ska va undanplockat.

Vad är det som gör att ingen utom jag tar med soppåsen när jag går ut? Påsen ställs mot ytterdörren varje gång jag byter den men av någon anledning så kliver alla bara över.

Jag vet inte hur det ska va egentligen, jag kanske har missuppfattat det hela. Tvättkorgen? Är det inte meningen att man ska lägga tvätten där i eller ska den ligga på golvet bredvid???

Näe fr.o.m imorgon är det jag som lägger mina skitiga trosor på tangentbordet, låter frukosten stå kvar på bordet tills någon annan tar bort den, spiller på golvet men skiter i att torka upp, går i blindo på att mjölken är slut och sist men inte minst, börjar kasta små bollar av mina skitiga strumpor här o där i lägenheten....

Eller så fortsätter jag bara mitt eviga städande, Grr!


Skrivet av: Ewa

Helt rätt tänkt, skit i allt! Till slut måste ngn fatta att skiten inte flyttar av sig självt!

Försök stå ut Fredrica, vet att det är svårt men försök. Kanske ngn tillslut inser att det alltid är du som fixar allt!

Kram

2012-02-01 @ 19:59:23
Skrivet av: Camilla R

Håller med föregående talare. "It takes two to tango" - i alla fall om det ska vara lite kul och trevligt :-)!

2012-02-02 @ 16:13:26

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0