Påskkärring på vift.


När Oliver vaknade efter sitt äventyr hos Philip var det påskkärring som stod på menyn. Jag målade honom till en läcker kärring. Ögonskuggan och röda kinderna gick bra men när vi kom till fräknarna så var han inte lika medgörlig. Och jag som vill att det skulle bli perfekt blev lite irriterad... kan säga att en del fräknar blev randiga!

Sen bar det av till farmor och farfar. Oliver var utrustad med två påskägg till dem. Farmor jobbade så farfar var ensam hemma. Han blev nog lite paff när Oliver kom. Dock jätte glad! Farmor skulle inte sluta förrän fem så vi insåg att en timmes väntan var lite väl långt. Vi bestämde oss för att åka till hennes jobb istället.

När vi ligger där på E4:an, ja vem tror du vi möter då? Farmor har stuckit tidigare.... Danny fick ringa och säga att hon skulle stanna och vänta på oss. Vi pratade lite och Oliver ville inte lämna ifrån sig farmors ägg. Det slutade med att vi fick ge henne mormors ägg.

Sen bar det av hem till mormor. Hon blev jätteglad över ägget och öppnade det på engång. Vem var det som inte kunde låta bli att äta då? (innan hade jag ätit upp allt godis som låg i godis hönan hm....) Varför är godis så gott?

Mamma bjöd på middag. Ägg och pyttipanna till henne och Danny. Jag fick räkpaj, underbart gott! När mamma och Danny tog var sitt glas vin fick jag dricka saft. Dags för körlektioner hjärtat!!!

Hemma igen var det sängrutiner med Oliver, lite dammsugning och vikning av tvätten från i morse. Sen slog jag mig ner här vid datorn och lär väl sitta här ett bra tag till. Stackars Danny han får inte ha sin dator ifred längre.

Här kommer lite bilder från dagen.

 

                      Nymålad med en himla massa fräknar.


 

                    I bilen på väg till farmor och farfar.


 

                    Kan man ta snöskyffeln till Blåkulla?


 

                           Redo att lämna över påskägg.




Här sover mitt hjärta efter en lång innehållsrik dag!

Oliver - mamma Älskar dig!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0