Borrlövsta

Idag har vi varit i Borrlövsta. Det regnade när vi kom och när vi åkte hem. Timmarna i mellan var helt underbara!

Vi började med att D grävde lite i jorden för att hitta felet där elkabeln inte kunde dras igenom, bingo! Han lyckades nästan på en gång. Sen fixade D och pappa med Victors basketkorg. Jag gick och påtade lite i mina rabatter och mamma plockade smultron med Oliver.

Sen var det korvgrillning som gällde.

När alla var mätta begav vi oss till poolen. Först skulle ingen bada men det slutade med att alla fyra pojkar låg i plurret. Mamma och jag nöjde oss med att bada fötterna. 26 grader i poolen - men vad hjälper det när man inte tagit med sig någon bikini? De badade nog i två timmar skulle jag tippa. Det var så underbart skönt vid poolen och solen gassade från en klarblå himmel.

Sen blev det fika nere i huset - kaffe och mazarin. Och precis när vi nästan fikat klart kom regnet. Vi plockade undan och begav oss hemåt. Var i stan igen runt sex.

Måste även berätta att vi hittade kantareller på tomten. I ungarnas lilla lekskog. Först såg de andra två stycken och när jag sen satte mig för att plocka dem hittade jag en tio till. Roligt!






Skrivet av: Carro

va mysigt ni har!

njuuuut, snart börjar maxi igen.

själv ska ja dit typ snart... tidningarna idag.

gissa om jag vill stanna hemma!

2009-08-03 @ 08:34:36
URL: http://carotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0