Det går bra med viktväktarna...

... not!

Men va fan det finns annat att gnälla om här i livet än 3 extra kilon. Nya tag och full fart framåt!

Förmiddagen spenderades med mamma, pappa och Oliver på Vaksala torg. Vi gick runt och tittade på allt skräp som folk samlat på sig och sen säljer billigt. Oliver fyndade en Rorri väska för 5 kronor. Sen var han stolt som en fura och gick där med väskan på axeln och Charlottes gamla telefon i handen.

Efter loppis drog vi ner och våldgästade Tompa med familj. Solen gassade på och vi satt på deras gräsmatta och njöt av de sista sommardagarna. Kaffe och nybakade bullar (från Pågens) slank ner. Vad mysigt det är att bara umgås! Sen var det dags att trampa hemåt för att stoppa Oliver i sängen.

På eftermiddagen blev det en tur upp till Gränby. Inhandlades kräftor med tillbehör för en kräftskiva för tre på kvällen. Köpte även ett nytt läppstift. Kände på mig att en vinst var på gång så jag köpte även en Harry för 50:-.

Hemma igen kom ett sms om inbjudan till mamma på middag vid fem. Vi insåg att det skulle vara roligare för Oliver (och oss) så vi tackade ja. Grillat hos mamma är alltid gott. (dock alltid med för mycket Kalorier) Mina bröder med familjer var där också förutom Charlotte som fick vara hemma med en febrig Charlie.

Kusinerna har så kul när det leker med varandra. Osämja och tårar blandas med skratt och lek. Det är kul att de är så himla nära varandra i åldrarna.

Efter maten blev det Irish coffe och kladdkaka med grädde ( bara vi Hellers som kör grädde till grädde...) Jag som hatar whisky körde en variant med Bailys istället. Min kära far påpekade dock att Bailys är gjort på whisky. Vilket jag inte hade en aning om.

Vid nio cyklade vi hem i duggregnet. Kräftorna spar vi till imorgon kväll och Harry boyen gav 5 rätt och ingen utdelning denna vecka. Men va fan - i morgon är en annan dag!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0