Lyssnaängen

Halv tre trampade vi i väg. Jag, mamma och mina tre barn. Målet var Lyssnaängsbadet i Sunnersta. Vi cyklade mot "luktaillabron" vek av vid ån och tog cykelvägen längs ån ända fram till Sunnersta. Vi stannade vid Ultuna och hade en dricka paus. Lite jobbigt var det allt och jag förstår att Kevin hade nära till tårarna på slutet. Det tog en timme att komma fram till badet från oss.

Väl framme var dock all trötthet borta. Kevin badade på som alltid och Oliver var i strandkanten med mormor. Victor var slut och vilade lite på filten.

Sen dök Robban m familj upp. Då hände det saker! Victor hoppa i vattnet och Oliver gick upp. Han fick syn på Sonjas rosa dockvagn och då var badet inget roligt längre. Jag ska köpa en dockvagn till honom!

Det badades och lektes och alla hade skoj. Robert fick agera "lektant". När killarna badat klart fick Oliver ta sig en tur med Robban. Han var lite osäker först men sen tyckte han att det var jätteskoj! Första gången han badade i en sjö.

Efter bad kommer glass! Jordgubbscornetto så klart till Kevin och Oliver, Magnum till mamma och Robban. Charlie och Sonja körde med isglass medans Victor tog en Tiptop. Charlotte och jag hade den goda smaken att dissa glass. Vi åt vattenmelon istället - inte illa!

Sen så hade vi den härliga vägen hem. Nu åkte vi genom Graneberg, över ån och så mot Nåntuna. Vilket innebar samma väg men på andra sidan om ån. Följde Sverigeleden till Ica Sävja. Underbart område att cykla i. Kevin kämpade på och det var lättare hem än dit, kanske beroende på mer nerförsbackar och asfalt? Tog i alla fall lika lång tid att komma hem.

Middagen var serverad när vi kom hem klockan sju. Pasta och hamburgerkött. Till efterrätt på Kevins begäran - chokladpudding! De var vi välförtjänta av och även jag åt.

Nu är vi så trötta och möra att det värker i kroppen. Här kommer lite bilder:








 

Skrivet av: Camilla.B

Du är så duktig Ica, jag är så glad att min unge har dig som "styRmor" :)

2009-08-06 @ 22:34:52
Skrivet av: Anonym

haha,okej =)



Förresten du har inte lust att beställa något från cocoo.se? För om du passar på nu innan 31 augusti har du 15% på hela sortimentet om du använder rabattkoden = josefinesoderberg

Hur bra är inte det =) ?

2009-08-06 @ 23:07:24
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Tack Camilla - Jag gör så gott jag kan! :)

2009-08-07 @ 15:44:12

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0