Utan förväntningar...

Blev en jättebra dag idag utan att något var planerat.

Först skulle Oliver och jag ut och cykla en sväng på förmiddagen innan lunch. Vi hade en timme på oss innan D skulle ha maten färdig. Vi cyklade en annan väg än vi brukar och när vi kommer ut på Körvelgatan - då möter vi mamma som vi är på väg till. Hon skulle till Lidl så vi hängde på. Tänk hade vi kört vanliga vägen hade vi missat henne!

När vi var klara på Lidl och mamma köpt liljorna som hon sett i reklambladet cyklade vi hemåt igen. Oliver åt lunch och sen sov vi middag.

Vid tre cyklade vi ner på stan. D skulle lämna sina jobbnycklar till konkursförvaltaren. Sen tog vi en fika på Gÿnterska konditoriet. Jag unnade mig en sådan där hallon/grädd bakelse i plastbägare, mums!

Vi gick runt och tittade på stan med en tvååring som levde rullan. Han har börjat med att skrika när man tar tag i hans arm - aj! - aj! fast man inte håller hårt. Folk runt omkring tittar konstigt på en då... (Pinsamt när man vet att man inte gör honom illa)

När vi inte orkade med stan längre bestämde vi oss för att åka förbi brorsan och titta vad de gjorde. Han var ute på promenad och hurtade men de andra var hemma. Oliver började genast leka med Meja. Vi snackade med Camilla och hon tyckte att vi skulle stanna kvar och grilla med dem. Sagt och gjort. Vi ringde mamma, pappa och Victor också. Blev en trevlig middag utan att ha varit planerad. Nästan bättre när det blir helt apropå.

Efter maten sög sockertarmen på mig och Camilla. Hon funderade på att slänga i hop en kladdkaka men jag sa att jag kunde cykla över till Lidl och handla glass. Blev valnötsglass som jag spanat in tidigare idag när jag var där med mamma.

När vi skulle cykla hem så spöregnade det. Riktigt höstväder. Utrustade med regnkläder som vi lånat trampade vi på i regnet. Mätta och belåtna och med en härlig dag bakom oss!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0