Viktväktarna

Dags att ta tag i vikten! 4 kg ska bort!!!

Har blivit alldeles för mycket av det goda i sommar med alldeles för lite motion. Allt cyklande har gjort att jag inte hunnit promenera. Visst cykla är säkert bra men det bränner fan inga kalorier - bygger kanske benmuskler men mer är det inte. (inte på mig i alla fall) Att stå på Maxi hela dagarna bränner mer än man tror - man brukar vara helt slut i benen första dagarna efter semestern. 

Nu är det slut med fikabröd - rostade mackor - glass - feta såser - och ost! Jag börjar med viktväktarna fr.o.m idag. Kommer inte gå ner på stan och väga in mig - jag vet ju hur man gör.  Känns skönt att jag bestämt mig. Målet är att om fyra veckor ha gått ner 4 kg. Då är det  Peter och Nicoles bröllop och jag ska vara nere på min normal vikt igen. Ett rimligt mål som jag kan nå.

Så nu är det dags att börja dricka massa vatten igen, promenera och äta bra! Man behöver faktiskt inte svälta bara för att man håller igen. Man kan äta gott endå! Om jag följer mina 20 points brukar jag gå ner 1 kg i veckan och det är ju helt ok.

http://information.viktvaktarna.se


Skrivet av: Carro

Jag är PÅ!

Lova mig att du säger till om jag börjar snegla mot chokladen på Maxi!? Du är nog den enda som kan säga till utan att "grin-carro" kommer fram. Jag ska ner 15 kilo till december. Nu jävlar kör vi!



Massa pussar och hjärtan till dig.

2009-08-03 @ 10:07:22
URL: http://carotten.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

haha! ... och jag är nog den enda som inte lyssnar när du försöker stoppa mig! Men nu ska jag lyssna! Du får blunda när Pigallpojkarna är i farten. :) Kram Freddis

2009-08-03 @ 13:26:31
URL: http://fredricamagdalena.blogg.se/
Skrivet av: Camilla.B

Men du,, hur många points får man äta då? På min tid var det 18 points som var det lägsta, alltså under 70 kg. Men vad ligger det på idag, ökar det med 2p var 10-e kg? Hur många mer points får killar äta??

Skulle jag ha skickat det här till en sån dära frågespalt ist, typ "Gå ner me´mej" ?? :)

2009-08-04 @ 02:49:26

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0