Årsta är invaderat!

Den årliga Livetsord veckan har precis börjat. Årstaskolans grusplan har blivit camping! Människor med leenden promenerar längs cykelvägen mellan Livets ord och Årstahallen. Det finns t.o.m ett  turisttåg som kör runt. Man kan nog påstå att Årsta just nu är ungefär som Visby när Stockholmarna invaderar....

Vi får små inbjudningskort i brevlådan som talar om att det är konferans och att vi är välkomna ner. Jag har inget alls emot detta. Det är mysigt att det är så mycket folk som rör sig här i trakten. Olika nationaliteter som kan umgås. När D läste en inbjudan sa han - det verkar ju jättekul. Visst jag är inte religös men man har ju endå en tro - på något.

Vi som bor i Årstas mest troende kvarter märker av detta på följande sätt. Finklädda, uppsminkade människor som drar iväg med ett leende på läpparna. Ungefär som när en annan ska på fest. Enda skillnaden är att jag har en vinare i handen och de bär en bibel. Alla ser så himla lyckliga ut. Blir man så lycklig eller är det bara en fasad?

Man vill ju inte gå ner och kika heller även om det skulle vara intressant. Man vill ju inte att folk som känner en ska tro att man är där för att snoka...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Livets_Ord



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0