Bolstaby 4H

Fick ett sms av Lotta på förmiddagen - Vill du leka med mig idag?

Hon kom över med Matilda och vi gick till Årstahallen. Lotta köpte lite fika så vi kunde mysa lite uppe på 4H. Det var öppet hos kaninerna för en gångs skull. Annars så har jag en förmåga att åka upp dit för sent på eftermiddagarna. Lotta och jag skrattade hjärtligt åt en kanin som hette Peter. Hur kan man döpa en kanin till Peter???




Det var inte mycket djur där idag. Hönor, gäss, kaniner och två sorters grisar. Mini grisen är så här söt!




Vi fikade vid ett bord precis bredvid grisarna. Matilda ville mata grisen med bulle fast man inte fick. Vi lät henne göra det. Måste ju vara bättre för en grismage att äta vaniljbullar än jord...




När vi promenerade hem igen så hade Matilda sååååååå ont i benen. Jag föreslog att hon skulle sitta i vagnen. Efter mycket om och men så gjorde hon det. Oliver tyckte det såg jätteskoj ut och ville genast sitta i hennes knä.




När vi kom hem skildes vi åt. Lotta skulle åka ut till Vänge och hämta Felicia och jag skulle ge Oliver lunch och låta honom sova middag. Vi bestämde dock att hon skulle komma tillbaka och hämta upp mig när hon hämtat Felicia. Sen skulle vi åka ut till skogen och kolla efter Kantareller.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0