Kantareller

Vi åkte mot Rasbo och svängde av på en mindre väg någonstans i närheten mot Frötuna. Vi skulle till "Lottas ställe". Jag har varit med dit förut så jag visste att stället fanns...

Vi gick in i skogen och vips - Lotta hitta svamp!

Hon plocka väl på tre fyra ställen innan jag hitta min första. Sen kom jag igång. Hittade lite här och där. Visst - det är lättare att ha en guide med sig. - Här brukar det finnas... och javisst - Där!!!

Vi plockade väl en liter kanske tillsammans. Det var så skönt att komma ut i tysta skogen. Det enda som störde var myggen. Varje gång man böjde sig ner var det någon som bet en i ländryggen.




Eftersom D inte gillar svamp kunde jag själv njuta en svampomelette på kvällen!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0