Långdragen tråkig dag

Med regnet smattrandes på rutan insåg jag att Oliver och jag inte skulle kunna gå ut på morgonen. Vi ringde mamma istället och hon följde med upp till Gränby för lite shopping. Jag handlade 2 par byxor till Oliver. Ett par shorts och ett par långa. Ungen har vuxit så mycket att alla 86 byxor är för korta. Lyckliga Charlie kommer snart få en kasse kläder. Då Oliver som vanligt var mer vild en tam övergick vi ganska snart från fönstershopping till mathandling. Vilken härlig känsla att få bränna lite pengar!

När jag kom hem sprang jag ner och tittade om det fanns någon ledig tvättid - Lycka! Det fanns en ledig precis då. Jag körde 2 maskiner och torkade allt på typ en timme. Skönt!

Efter Olivers middagslur cyklade vi ner till stan. Vi skulle möta upp Robban för att få information om morgondagen. Vi ska vara "stand in" på Rum 1 då de åker bort några dagar. Det är Roberts och Charlottes vandrarhem. Klockan femton ska vi släppa in 4 tyskar, sen ska vi tömma några papperskorgar och ev ta betalt - ska vi väl klara av?!

Kevin ville ta ett kvällsdopp hos mamma så jag och ungarna cyklade dit. Det var 22 grader i poolen men det blåste ju ganska så kallt i luften. Första gången som man inte behövde tjata på Kevin att gå upp. Han kom upp efter fem minuter.
Vi cyklade hem igen och käkade middag. Dagen till ära var det köttbullar och makaroner.

Kollade på Lotta klockan åtta. Kan säga att jag tycker faktiskt att hon är bättre än Allsång på Skansen.


Skrivet av: rosi

håller med om lotta hon är mycket roligare och bättre

2009-07-22 @ 14:18:03

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0