Lättad

Känns skönt nu när alla vet om vår ekonomiska situation. Man har dragit sig för att berätta eftersom man har hoppats på en snar lösning.  Nu har det gått en vecka och D har fortfarande inte fått någon lön. Staten kommer att gå in och betala men det kan ta några veckor. Företaget måste försättas i konkurs.

Samtidigt så vill man ju att det ska ordna sig så att D har ett jobb kvar när skolorna börjar igen. Problemet just nu är ju att man inte kan göra någonting. Man får bara vackert vänta och se vad som händer. Detta i den tid på året när man vill att allting ska va som bäst. Sommar och snart semester. Barn som man vill unna massa roliga upplevelser på sommarlovet.

Nu har jag jobbat extra några dagar så ev får jag lägga svansen mellan benen och gå in och be om ett förskott. Känns pinsamt men samtidigt vet jag att vi har en underbar köpman. Han har hjälpt fler i svåra situationer. Fast det känns pinsamt endå... 

Bilen får körförbud den 8:e. Vi kan ju inte ta lån och köpa en ny i den situation vi befinner oss i nu. Svärmor kunde låna ut sin Felicia under sin semester.Det tackar vi för.

Hoppas verkligen att allt löser sig snart. För er som inte vet men undrar:

http://www2.unt.se/avd/1,,MC=0-TYPE=paperarticle,00.html?db=UNTW&search7_guid=UNT200907010067




Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0