Marsvinet mår inte bra.

Det luktade så illa när vi kom hem fast Ida fick rent i buren igår. Jag tog upp henne och badade henne i varmt vatten. Sköljde strålen mot baken. Då började hon bajsa så hon är i alla fall inte förstoppad. Såg ut som hon njöt av det varma vattnet. Sen fick hon vatten som jag sprutade in i munnen med hjälp av en spruta. Hon verkade törstig och tog emot.

Nu ligger hon i höet och sover. Ida blir snart fem år och det är väl ungefär vad ett marsvin blir. Den sista tiden har knölar växt under hakan och på magen. Får se hur hon mår i morgon. Blir hon bara liggandes är det lika bra att vi åker iväg till veterinären och låter henne somna in.


Skrivet av: Ewa

Ja livet är inte så långt för våra husdjur.......

imorse så hade vår sista gula Orpingtonhöna dött. Hon hade varit dålig ett par dagar så vi väntade oss det. Men det känns iallafall tråkigt.

Ja livet går vidare med allt vi får gå igenom om, på gott o ont.

Kevin sover som en gris just nu så jag gör väl honom sällskap.

Suss gott Alla

2009-07-24 @ 23:03:19

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0