Promenad med dammsugare

 Bestämde med mamma igår att jag kunde låna hennes dammsugare nu när de åker bort. Jag har inte dammsugit här hemma på hela sommaren. Ni skulle skratta om ni sett mig. Först sopa och sen ligga med en disktrasa och torka golvet. Puckat!

Den gamla slängde jag för den var värdelös. Fast påsen var tom så sögen den ingenting och munstycket hade gått av så man fick trycka på det hela tiden. Gissa om jag var tokig när jag dammsög?!

Hade tänkt köpa en ny värsting dammsugare men så kom ju vårt ekonomiska bakslag. Men allting går, det blir bara lite omständigare. Men just idag tänkte jag att det vore trevligt att göra en riktig dammsugning. När pengarna dyker upp sen i höst ska jag investera i en riktigt bra dammsugare!

Årstaborna kommer tro att jag är tokig när jag kommer gående med en dammsugare i vagnen...



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0