Sitter du här och äter?

Jag kom fram till Maxi tio minuter i sju. Böt om snabbt som bara den och tog lite flingor och cornflakes. Larry kom in och undrade frågandes - sitter du här och äter?

Sen gick jag ner och fyllde på cigg i vansafen och fixade i ordning spelbutiken för öppning. En lugn och härlig morgon! Skyltade om, fixade bolag mm. När Madde kom gick jag upp på fika rast.

Tog en macka och kaffe och satt mig ner och lästa Aftonbladet. Sitter du och äter igen? frågar Larry när han kommer upp för att ta sig en cigg. Ja, svarar jag....

Sen gick jag ner och gjorde i ordning våra nya andelsskyltar. Eftersom Ludde inte hade tid med mig så fick jag köra "kranbilen" (vet fan inte vad det heter) själv. Shit det var kul! Speciellt när man skulle upp, det gick snabbt! Fick i alla fall ordning på skyltarna och det blev jättebra. Nu kan 12 olika bolag sitta uppe samtidigt. Hoppas det ger resultat i vår andelsjakt också.

Klockan tolv kom Simon och då var det full rulle i butiken. Förstår inte var alla människor kommer ifrån. Jag gick i alla fall på rast. Och när jag sitter där med en bulle och kaffe - vem tror ni kommer då.... Larry!!!  - Men Freddis, sitter du här igen??? Jobbar du inte idag? hahah!!!

Dagen gick så himla fort och vips var klockan tre. Jag tog cykeln och cyklade hem. Måste säga att det är så himla skönt att cykla hem istället för att ta bilen. Att få vara ute i friska luften - underbart!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0