Svandammen & Stadsparken

Mamma, jag och Oliver tog en cykeltur ner till Stadsparken på eftermiddagen. Först gick vi till svandammen för att mata fåglarna. Oliver var lite besviken när det inte kom fram. De var proppmätta och inte ett dugg intresserade.

Mamma tyckte vi skulle gå in i parken och se om vi hittade fåglar i andra dammen. Sagt och gjort. Vi stötte på en andmamma med sina 3 barn. Så himla söta! Mamman var inge arg eller rädd alls utan hon lät oss stå där bredvid hennes små barn. Passade på att fota de underbara Näckrosorna som växte i dammen. Lovely!

Sen drog vi runt i Stadsparken. Mamma bjöd Oliver på glass men jag avstod. Sen lekte han i lekparken och duschade i de fina duscharna som jag aldrig sett förut. Perfekt att sitta i Stadsparken en dag och kunna svalka sig i duscharna.

Vi cyklade hem längs med ån på fabriks sidan. Vilket jobb de har gjort där. En brygga gick längs med hela ån fram till "lukta illa bron". Det var rensat från bråte och fanns massor med fina bänkar att sitta på. Sa till D att vi ska åka dit ner någon kväll när vi är själva, käka lite gott och dricka lite vin. Mys, mys, mys!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0