Vrider & vänder

Usch vad det är jobbigt när man inte kan sova. När man ligger och grubblar och funderar. Vrider och vänder.Tankar som pulserar i huvudet...

D var på möte med facket idag. Inga pengar kommer utbetalas förrän tidigast i september! På måndag ska de vara på jobbet igen. Om man inte går dit är det kontraktsbrott och då får man inga pengar alls. Någonstans måste det ju vara fel på systemet.

Vi ska alltså leva på en lön i två månader till - minst!!!  Urban - dubbla min lön är du snäll! :)

Jag trodde man var med i facket för att man var skyddad - att de fixade när det inte fungerade på en arbetsplats. Varför kan inte de betala ut pengarna så länge? Man borde ju kunna få skriva på ett papper där det står att den kommande statliga lönegarantin ska gå direkt till facket när den äntligen kommer.

Sjukt!



Skrivet av: Ewa

Kontraktsbrott att inte komma till arbetet trots att maninte får sin lön???

Jag säger bara en sak...Ryssland!

Har läst att arbetarna där inte heller får sina löner. De kan ibland arbeta flera månader utan lön!

Är vi där idag? JA! tydligen.

Vilket samhälle vi lever i!?????



Kram till Er alla

2009-07-30 @ 06:04:50

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0