Var é kunderna?

Hade ställt klockan på sex. Vaknade med dunkande huvud och super trött. Ställde om klockan på tio över sex och somnade om. Sov i Victors säng inatt och det var så skönt. Vilket mörker han har i sitt rum mot oss.

Åkte till Maxi. Fyllde på cigg och plockade fram i förbutiken. Klockan blev åtta och dörrarna öppnade sig. HALLÅ!!! Var var mina kunder? Kanske hemma och sov....

Man skulle lätt kunna öppna klockan tio en sådan här dag. Ingen skulle bli arg eller ifrågesätta det. Varför kan inte vi som jobbar i butik också få fira helgdagar och umgås med vänner och familj? Varför måste man kunna gå och handla från åtta på morgonen till tio på kvällen varje dag? Och det finns andra matvarubutiker som har ännu värre öppningstider än vad vi har. När jag var liten stängde affärerna två på lördagarna och på söndagen var det stängt. Var bara att rätta sig efter det och handla när affären var öppen. Antar butikerna hetsar upp varandra till dessa orimliga tider. 

Pia kom i alla fall till jobbet klockan nio - med en himla tandvärk. Hon hade inte sovit på hela natten utan stått med tops och baddat tanden med Whisky. Hon ringde tandakuten och fick komma på engång. Så jag åt frulle och sen sa vi hej då. Klockan tio kom Carro och Anders. Fortfarande inga kunder....

Vid halv elva började det röra på sig i spelbutiken. V75 går ju imorgon så det var ingen rusning efter det. Lotto kändes som de flesta redan hade lämnat in. Tror att många tog lördagen för en söndag. Jag roade mig med att göra fakturor. Så nu är alla gjorda, skönt!

Jag gick hem kvart i tre. Tog en snabbfika med Pia, Mariana och Veronica ute på altanen. Vilken himla fin altan vi har. Urban har verkligen lyckats! Till i år har vi även fått jättefina trendiga lounge möbler (stavas det så?) Det enda som saknas är lite blomlådor....

Glömde berätta att Victor och Oliver kom och hälsade på med mamma och pappa. Oliver var helt överlycklig när han såg mig. - Hej mamma! ropade han. Sen var han in i förbutiken och tittade. Gullunge!!!

Hemma hände inte så mycket. Victor spelade och Danny sov bort hela kvällen. Imorgon har jag bytt pass med Pia så jag kör 7 - 15. Ska ta och hoppa i säng nu.

God natt!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0