Ganska duktig - men ingen jogg!

Vilka reaktioner jag fick på förra inlägget. Jag vill ju bara vara sund och motionera lite mer. Jag har några extra kilo men de tänkte jag att de skulle försvinna när jag ändrade på mina kostvanor och införsel av jogging.

Jag vet att jag inte är tjock. Men jag väger mer än vad jag brukar. Det är inte många kg men det sitter i huvudet. (och byxlinningen) Om jag börjar äta mat istället för godis och mackor så tror jag också att jag mår bättre och får mer energi. Måste få in lite rutin på maten och inte äta på olika tider varje dag. Det är svårt när man ska ha lunch på jobbet klockan elva ena dagen och inte förrän halv tre den andra.

Att äta frukost kvart i tio och sen lunch halv tolv är ingen bra idé. Man fyller magen med mackor på första rasten och när lunchen kommer är man inte hungrig. Då blir det kaffe och en bulle. Nej, nu ska det bli ordning och reda! Visst, gröt kvart över sex känns lite jobbigt men det fungerade faktiskt bra idag. Klockan kvart i tio åt jag bara en banan och på lunchen blev det pasta.

Middagen blev inte så bra eftersom jag skulle iväg. Tog en Billys - inte nyttigt - men det blev i alla fall middag. Nu tog jag en macka framför datorn men det blev som ett mellanmål på kvällen. Kan ärligt säga att det ända onyttigt jag ätit idag var ett Bragokex. Och det smakade jävligt gott! Tanten som jobbade på viktväktarna sa jämt. Om du äter något - ha inte dåligt samvete. - Njut istället! Annars kunde du lika gärna vara utan. Ligger något i det. (i rimliga mängder såklart)

Joggingen lyckades jag tyvärr inte hinna med. Visst skulle kunna gå ut nu men det orkar jag inte. Ledig imorgon så jag tar det då istället. Ställer nog klockan på sex och springer innan Danny åker till jobbet.

Gröten i morse har förvandlat min mage/rumpa till Hiroshima...


Skrivet av: Camilla.B

Vet du, reaktionerna kommer bara för att folk bryr sig om dig :) Jag menar absolut inte att gnälla på dig, och på inga sätt gnälla på att du vill gå ner i vikt utan mer att du ska vara rädd om dig. Det är lätt att man ser "gravidmagen" i spegeln länge efter den egentligen hat försvunnit :)

Kram,

2009-06-11 @ 03:32:16

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0