Mitt på dagen i en leråker

Danny och jag tog en sväng förbi Plantagen innan vi åkte ut till Borrlövsta. Jag köpte 3 perenner och Danny letade upp gräsfrö. Inhandlade 2 olika sorters Kantnepeta och en Murklocka.

Vi insåg ganska snabbt att vi skulle inte hinna/orka fixa hela leråkern idag. Vi begränsade oss till en yta närmast huset och någon meter bort. På vissa ställen var det fortfarande så blött i jorden att man sögs ner. Jag fick gräva upp min foppatoffel när jag sjönk med ena foten. Vi gick även och drog upp alla döda rötter som stack upp efter de borttagna träden.

Solen gassade och vi undrade varför vi inte tog med badkläder så vi kunde ha tagit ett dopp i poolen. Tänk vad skönt när inte ungarna var med.

Vi sådde i alla fall en yta om ca 9 kvm. Åker ut i helgen igen och tar lite till. Blir nog bra det här - så småning om.

Sugen på att komma ut och kratta och gräva jord? :)


Skrivet av: Camilla.B

Du är så duktig Fredrica :)

2009-06-27 @ 08:55:05

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0