Sommaren är här!

Solen sken och det var jättevarmt - och inne på Maxi stod jag, trött, blek och bara längtade hem!

Vill du gå hem tidigare??? Lena tyckte jag var konstig - har väl aldrig hört mig säga så förut. Men just idag kändes det så himla träligt. Antagligen sliten och trött efter helgen samt att det underbara vädret lockade mer än Maxi.

Tio minuter över tre (gick inte hem tidigare) lämnade jag Maxi med fyra kartonger jordgubbar i handen. Solen värmde och jag kände en otrolig lättnad. Så skönt att komma ut!

Åkte förbi Bergaskolan och plockade upp Micke och Victor som är på basketläger hela veckan. De stod på skolgården och lirade basket när jag kom. I bilen smakade vi lite på jordgubbarna som vi skulle spara till Allsången på kvällen.

När vi kom hem fixade vi middag. Klockan var bara kvart över fyra men vi tänkte att då kunde vi dra sen. Dessutom var både Kevin och Victor hungriga efter dagens äventyr.

Sen cyklade jag, Danny, Kevin och Oliver till mamma. Kevin premiärbadade i hennes pool. Oliver hade fått vatten i den lilla baljan. Det första han gjorde var att bajsa i vattnet. Jag gick in och hämtade en gaffel för att ta upp bajan. Haha, den blir ju ren i diskmasinen!

Vi fikade medans Kevin och Oliver badade och plaskade. Oliver njöt av att springa naken utan blöja.

Imorgon är jag ledig. De stora pojkarna har ju sina evenemang och Oliver får gå på dagis. Jag och Danny tänkte åka ut till Borrlövsta och se om det möjligtvis går att så gräs nu. Kanske har det torkat upp tillräckligt så att man kan gå på leråkern. Tänk vad fint det kommer bli när det är grönt igen!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0