Dobermann - Världens finaste hundras!

Rita har varit död i fem år nu. Varje gång jag går förbi stället där hon segnade ihop och dog tänker jag på henne. Hon var min bebis i tio år. Vilken underbar hund. Stor och tjock och skulle sitta i knä i soffan. Hon förstod aldrig att hon var en hund och att hon var stor. På nätterna när hon låg i soffan och snarkade kunde man ju bli galen!!!

Hennes urna står kvar i skåpet med "Pigge" ovanpå.

Har inga kort på henne här i datorn men jag hittade två fina kort på internet. Rita hade kvar sina öron men  de med  kuperade öron är så ståtliga. Skulle inte vilja ha en dobermann igen för jag kan aldrig få någon som Rita men nog är det världens finaste hundras. Elegantare hundar finns inte.

 


    


Skrivet av: Rosi

Sista bilden var väldigt lik rita, jodå visst ville hon sitta i knä alltid, fes hon inte väldrigt också, jag har ett svagt minne av det.

2009-05-11 @ 14:49:17
Skrivet av: Anonym

Hon fes jämt och det luktade fan... ;) haha!

2009-05-11 @ 15:45:09
Skrivet av: anna

underbara bilder <3

2012-01-12 @ 18:32:47
URL: http://dobermannanna.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Och underbara hundar!!! Nu är det nästan två år sedan jag skrev detta men jag saknar min vovva lika mycket än idag. :)

2012-01-12 @ 19:39:58

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0